lördag, december 27, 2008

Lars Hollmer


Ni kanske inte vet vem Lars Hollmer är.
Men jag har under sommaren träffat honom ett par gånger.
Nu är han avliden....
Han blev 60 år gammal.
Han avled pågrund av skelettcancer.
Han var musiker, det kände jag till eftersom min pappa är det.
Men en anledning till att jag skriver det här är, att Lars hälsade på oss i våran trädgård när vi hade besök av A och C från Japan.

Här är C och S i våran trädgård! Lasse och A stod bredvid och tittade när jag knäppte kort.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maila!

Hoppas allt är bra!

Bra blogg du har! Visade den för "Maila senior" när hon var i Aspudden för någon månad sen. Hon tyckte det var kul att se lite bilder på dig o din familj.

Jag kom hem från julfirande i Borlänge respektive Borås ikväll. Gick in på Aftonbladets nätupplaga och där stod det att Lars hade dött. Det var något av en chock.

Sist jag träffade honom var på din pappas båt i mars. Jag pratade med honom och en annan gammal progglegend Anders Lind bl a om Lars olika musikaliska projekt. Lars verkade ha hur mycket grejor som helst på gång. ...Och nu är han borta.

Förutom att tankarna förstås först och främst går till de efterlevande blev musikvärlden också plötsligt lite tråkigare.

Synes,

Jan Erik L

Anonym sa...

Jag fick en chock igår när jag läste på aftonbladet.se att Lars dött. Jag hade ju hört av din pappa att han var sjuk, men det kändes mycket tungt och tråkigt.
En mer "levande" musiker har vi nog aldrig haft i Sverige. Han var unik, och nu är han bort.

Vi glömmer dig aldrig Lars!

//David

Anonym sa...

Hej Maila!
Vad fint du skrev om Lasse.
Vet att du gillade honom.
Idag skall vi lyssna till Lasses musik och vi skall aldrig låta honom falla i glömska.
Ja e pappa ja stor & stark

Mªilª sa...

Hej Jan Erik!
Kul att "Stor Maila"
har sett den!

Jag tyckte det också
var en chock, jag märkte det när min pappa också satt med nyhetssidan uppe.
Först kände jag inte igen honom, men sen "klickade" det till...
-men pappa, det var ju han som var här i sommras.
Hur kunde han gå bort så fort?!

Och då kände jag att det var en intressant grej att skriva om.
Som du säger:
Han hade mycket grejor som helst på gång, och nu är han bara borta.

Mªilª sa...

Hej David!
Kul att du kom och hälsade
på oss för nån dag sedan!

Jag kännde det också som en chock, även fast jag inte riktigt visste vem det var i sommras på "Sebbes balkong"
Så var han trevlig och snäll.

Och när pappa också gick in på en nyhetssida, kände jag igen honom.
Lasse kändes inte som en sån person att dö bara sådär....

Anonym sa...

Heej maila! Kul att du också fick en kamera :) jag fick en samsung, den gråa, lite svårt att beskriva :)

Anonym sa...

Hej Maila!

Lars Hollmer är tveklöst den person som givit mig de starkaste musikuppleverlserna i mitt liv. Har du hört samla? Be pappa sätta på Folkvisa i morse!

Jonatan

Mªilª sa...

Hej Nico!
Oki, jag fick en rosa CANON digitalkamera.

Mªilª sa...

Hej Jonatan!
Jag har hört Samla, och jag tycker den är bra.

Hälsa familjen!

Anonym sa...

Hej,
Du kanske ska tänka lite på vad du lämnar ut för information på din blogg.

Anonym sa...

Verkligen jättetråkigt att han är död. Vad fint du skrivit om honom. Jag har bara sett honom spela en gång och det var förra året på din pappas melloboat. Han var en fantastisk musiker. Är otroligt glad att jag fick se honom spela live den gången. Jag och min pojkvän David hade en liten "hyllningsstund" när vi satt o tittade på youtube-klipp med samla mammas manna. Underbart band.

Hoppas du får ett gott nytt år Maial!

T'syf ~pl sa...

Vad lycklig du kan vara som fick träffa Lars Hollmer. Han var en stor man. Fint skrivet, och en fin blogg.

Om du vill se fler inlägg?!
Då är det bara att klicka på ÄLDRE INLÄGG.