onsdag, januari 07, 2009

Ögonsten

Nu är han borta, min alldeles alldeles alldeles underbara lilla hamster.....
Sune, alltså.
Han blev 2,3 år.


Jag märkte igår att han hade rivit upp ögat.
-stackaars liten, jag måste nog åka till en djurdoktor.....

Så kollade jag idag, det hade inte blivit bättre,
så jag ringde en djurdoktor på Värmdö
-Nej tyvärr, det är fullt.
Sa doktorn.
Men jag fick ett nummer till en annan, i Bagarmossen.
-Nej tyvärr, det är fullt.
Okej, vad ska jag göra nu tänkte jag...
Men jag fick ytterligare ett nummer, nu inne i stan.
Jag ringde dit, jag fick en tid men jag tackade nej, för vi skulle inte hinna dit.
Men sen fick mamma tag på ett nummer till en djurdoktor i Sickla!
Ja, vilken tur!
Så jag och mamma åkte dit.

När vi kom dit fick vi gå in i ett rum och vänta på veterinären.
Jag tog upp och gosade med Sune, han var alldeles tunn och skör, och
så brukar han inte vara...
Veterinären kom efter en liten stund, hon kollade lite på honom och gjorde ganska snabbt klart för sig och oss, att det nog var bäst för honom att avliva honom.
Det var väldigt smärtsamt att höra, men tänkte att det blir bra för lilla Sune att slippa lida och må dåligt...!
Veterinären frågade också om vi ville följa med när de skulle avliva Sune, för de skulle göra det i ett annat rum.
Men jag sa nej, för att jag tror inte det är så kul att se honom dö.
Efter ca en kvart kom veterinären tillbaka med Sune, han låg avlång och såg väldigt lugn ut i den lilla plastboxen jag hade fört dit honom i, veterinären lämnade mig och mamma ensamma med Sune så att vi kunde ta farväl av honom.
Innan hon gick iväg, tog hon ut Sune och la på ett litet papper på ett bord.
Jag klappade honom, han var fortfarande varm och mjuk.
Nu såg han inte ut som om han led, han var så där söt som jag tyckte han
var innan han blev sjuk!
Det som jag tyckte var obehagligaste var att hans ena öga(det enda han hade
för det andra hade gått sönder av en tumör han fick i det...)
Ögat hade inte stängt sig, utan det stora kolsvarta ögat låg helt öppet och det såg ut som om han stirrade rakt in i våra ögon, fast på ett snällt och hjälpsamt sätt.
Jag grät.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Oj..Gud va tråkigt :(

Anonym sa...

Och jag grät - din lilla söta Sune, jag kommer sakna honom.
/mamma

Anonym sa...

Det kommmer att vara så tomt utan Sune. Jag kommer heller aldrig att glömma nör du, Adrian & Sebastian sitter på rad i sängen och gråter. Framför er på golvet står Sunes tomma bur...
Att förlora någon man älskar är så svårt...

Anonym sa...

Stackars min bästa goa Maila, jag vet hur svårt det känns.

Moster

Anonym sa...

Åh,,,jag minns då vi miste våran lilla Molly,,,hon såg precis ut som Sune och blev också ca 2,3 år. Om du tittar på min dotters blogg hittar du nog något kort på Molly där ;-)

http://bergbackaskaniner.blogg.se

Jag har svarta på din fråga på Mammmelissas blogg om varför bebisarna har så blåa läppar - kolla ska du se.

Ha en härlig dag.

Kram
Vindensmelodi

Agnes sa...

Nejmen Nej! är lilla söta Sune död ;( hoppas det är bra med dig, måsste vara svårt för dig. Kommer också sakna han så mycket!

En lycklig saga som plötsligt försvinner,
ett hastigt farväl och tårar som rinner,
Fast det känns tomt,
och gör väldigt ont,
så måste vi gå vidare.

En tår för Sune!<3

Mªilª sa...

Vad gullig du är Agnes!
Väldigt fint skrivet:)

Anonym sa...

neej vad tråkigt jag har förlorat min hamster molly med :(

Om du vill se fler inlägg?!
Då är det bara att klicka på ÄLDRE INLÄGG.