torsdag, januari 22, 2009

Telefonen

Min pappa jobbar hemifrån, och när han är iväg är
det jag som svarar i telefonen.
Och jag svarade en gång idag, det var Rickard Rolf
som ringde(Om han säger er något?!)

Såhär går väl de små dialogerna jag har med personer:

JAG - Hej det är Maila på Mellotronen!
Rickard(i det här fallet) - Hejsan, det är Rickard Rolf här, har du
Stefan i närheten?!
JAG - Nej tyvärr, han är iväg...Men jag kan be honom ringa när han kommer tillbaka:)
Rickard(i det här fallet) - Jaha, okej. Be honom ringa, du.
JAG - Ja det gör jag, har han ditt nummer eller ska jag skriva ner det?!
Rickard(i det här fallet) - Jodå, han har mitt nummer.
JAG - Vad bra!
Rickard(i det här fallet) - Ja, ha det bra!
JAG - Hejdå
Rickard(i det här fallet) - HEJ.


Oftast brukar pappa ringa när han kommer hem, men när pappa
kom hem så hade redan Rickard Rolf ringt pappa på mobil och
sagt att jag var jättetrevlig i telefon!
Och bemötte honom väl, hihi:)

Det var snällt tyckte jag!

2 kommentarer:

Agnes sa...

Det är många gånger jag hört det välbekanta orden
''Hej det är Maila på Mellotrånen'' hahhahah. Maila varför skulle han inte tycka du var trevlig i telefon? Det är du ju alltid!! :) <3333

Mªilª sa...

Hihi:)
Jag gör så gott jag kan!:)

Om du vill se fler inlägg?!
Då är det bara att klicka på ÄLDRE INLÄGG.